فروش فیلمهای سینمایی در چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی جهان، با افزایشی ۱۵ درصدی همراه بوده است که فروش فوقالعاده فیلم Wolf Warrior 2 یکی از دلایل این افزایش چشمگیر است.
میزان فروش فیلمهای سینمایی در چین، متشکل از فیلمهای داخلی و فیلمهای محصول سایر کشورها خصوصا آمریکا در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۱۵ درصد همراه بوده است که این مسئله، جایگاه این کشور را به عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی جهان باثباتتر از گذشته میکند. با توجه به اطلاعاتی که در نخستین روز سال نوی میلادی توسط مرکز مدیریت امور مطبوعات، انتشارات، رادیو، سینما و تلویزیون چین (SARFT) منتشر شده، مجموع فروش فیلمهایی سینمایی در این کشور از ۴۵/۷ میلیارد یوان معادل ۶/۵۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۵۵/۹ میلیارد یوان معادل ۸/۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسیده است که این آمار از افزایشی ۲ میلیارد دلاری خبر میدهد. به این نکته نیز توجه کنید که در این آمار٬ ۱ دلار آمریکا در یکم ژانویه سال ۲۰۱۷، ۶/۹۴ یوان و در یکم ژانویه سال ۲۰۱۸، ۶/۵ یوان در نظر گرفته شده است. این مرکز همچنین اعلام کرده که فروش فیلمهای چینی در خارج از این کشور، با ۱۱ درصد افزایش به رقم ۴/۲۵ میلیارد یوان معادل ۶۵۳ میلیون دلار رسیده است.
ادامه مطلب...
دیدگاهها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.